Ekonomi

UAW, VW Tennessee fabrikasında tarihi bir zafer peşinde

Birleşik Otomobil İşçileri (UAW), Chattanooga, Tennessee’deki Volkswagen fabrikasında sendikalaşma için oy sayımının Cuma akşamı başlayacak olması nedeniyle önemli bir zaferin eşiğinde olabilir. Başarılı bir teklif, 1940’lardan bu yana Güney’de seçim yoluyla sendikalaşan ilk otomobil fabrikası ve bölgede bunu yapan ilk yabancı sermayeli otomobil fabrikası olacak.

Sonuç, UAW Başkanı Shawn Fain’in Amerika Birleşik Devletleri genelindeki fabrikaları sendikalaştırmaya yönelik daha geniş kapsamlı girişimi için geniş kapsamlı etkilere sahip olabilir. Fain, Tesla da dahil olmak üzere çeşitli otomobil üreticilerindeki sendikalaşma çabalarını desteklemek için 2026 yılına kadar 40 milyon dolarlık önemli bir bütçe ayırdı.

Yaklaşık 4.300 kişinin çalıştığı Volkswagen tesisindeki işçiler bugün üç gün süren oylama sürecini tamamladı. Ulusal Çalışma İlişkileri Kurulu’nun sonuçları Doğu Saatiyle 11 civarında açıklaması bekleniyor. Bu seçim, UAW’nin aynı fabrikada 2014 ve 2019 yıllarında gerçekleştirdiği başarısız sendikalaşma girişimlerinin ardından geldi.

Bununla birlikte, geçtiğimiz yıl Üç Büyük otomobil üreticisi – General Motors, Ford Motor ve Stellantis – ile yapılan başarılı müzakerelerle vurgulanan mevcut iklim, sendikalara yönelik artan kamuoyu desteğini göstermiştir.

UAW genellikle bir fabrikadaki uygun işçilerin %70’i sendikalaşmayı desteklediğini ifade ettiğinde oylama başlatır. Chattanooga fabrikasında bir grup gönüllü işçi, Detroit’teki UAW yetkililerinin de yönlendirmesiyle, destek toplamak için aktif bir şekilde örgütleniyor. Bu ivmeye rağmen, bazı çalışanlar sendikalaşmanın iş güvencesini etkileyebileceğine dair endişelerini dile getirdiler.

Oy verme sürecinde fabrikadaki atmosfer, geçmiş seçimlerdeki daha sesli gösterilerin aksine, oldukça sakin. Volkswagen, dünya genelinde sendikasız tek fabrikasında yapılan oylama konusunda tarafsız bir tutum sergilediğini açıkladı. Şirketin UAW ile bir geçmişi var; 1988’de kapanana kadar Pennsylvania’daki fabrikasında sendikalı bir işgücü vardı.

UAW’nin Güney’deki çabaları geçmişte dirençle karşılaşmış, Nissan ve diğer üreticilerde kayda değer yenilgiler yaşanmıştı. Bununla birlikte, işçi hareketi geçtiğimiz yıl çeşitli sektörlerde önemli sayıda işçinin greve gitmesiyle yeniden canlandı. Bu canlanma, Başkan Joe Biden’ın Detroit’teki grevlere katılarak verdiği destek ve ardından sendikanın büyük otomobil üreticilerinden aldığı ücret artışlarıyla daha da güçlendi.

İleriye baktığımızda, Alabama’daki bir Mercedes fabrikasında 13 Mayıs haftasında UAW seçimlerinin yapılması planlanıyor ve işçilerin çoğunluğu şimdiden sendikalaşmayı desteklediğini belirtiyor. Ayrıca Alabama’daki bir Hyundai fabrikasında ve Missouri’deki bir Toyota otomobil parçaları fabrikasında çalışanların %30’undan fazlası UAW’ye katılma lehine kart imzalayarak, geleneksel olarak sendika karşıtı olan Güney’de sendika etkisinin potansiyel olarak genişleyeceğinin sinyalini verdi.

InvestingPro İçgörüleri

Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) Volkswagen’in Chattanooga fabrikasındaki sendikalaşma oylamasının sonuçlarını beklerken, ABD otomobil endüstrisinin önemli bir oyuncusu ve UAW ilişkilerinde geçmişe sahip bir şirket olan General Motors (GM), mevcut otomotiv ortamında ilginç bir vaka çalışması sunuyor. GM’nin mali ölçümleri ve piyasa davranışı, bu sendikalaşma çabalarının ortaya çıktığı daha geniş ekonomik ortam hakkında fikir vermektedir.

General Motors, yönetimin şirketin değerine ve gelecekteki beklentilerine olan inancının bir göstergesi olarak aktif bir şekilde hisse geri alımı yaparak mali sağlığı konusunda kendinden emin bir duruş sergilemiştir. Bu durum, GM’nin cazip değerleme ölçütleriyle uyumludur; zira şirket 5,74 gibi düşük bir F/K oranıyla işlem görmektedir ve 2023’ün 4. çeyreği itibarıyla son on iki ay için 4,86 gibi daha da uygun bir düzeltilmiş F/K oranına sahiptir. Bu rakamlar, hisse senedinin yakın vadeli kazanç büyüme potansiyeline göre değerinin altında olabileceğini göstermektedir.

Şirketin gelir artışı, çeyreklik bazda -%0,3’lük hafif bir düşüşe rağmen, 2023’ün 4. çeyreği itibarıyla son on iki ayda %9,64’lük artışla istikrarlı bir seyir izledi. GM’nin değerlemesinin ima ettiği güçlü serbest nakit akışı getirisi, nakit yaratma ve potansiyel olarak getiri sağlama yeteneğine sahip şirketler arayan yatırımcılar için bir başka olumlu işarettir. Dahası, GM’nin hisseleri son altı ayda %45,54’lük toplam getiri ile yatırımcı güvenini ve piyasa momentumunu yansıtan önemli bir fiyat artışı gördü.

General Motors’un finansalları ve stratejik konumu hakkında daha derinlemesine bilgi edinmek isteyen okuyucular için, şirketin otomobil sektöründeki konumuna ilişkin bakış açınızı daha da geliştirebilecek ek InvestingPro İpuçları mevcut. Kârlılık ve piyasa oynaklığına ilişkin bilgiler de dahil olmak üzere listelenen toplam 11 InvestingPro İpucu ile okuyucular GM’nin performansı ve görünümü hakkında kapsamlı bir anlayış kazanabilirler. Bu ipuçlarına ve daha ayrıntılı analizlere erişmek için https://www.investing.com/pro/GM adresini ziyaret edin ve InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirimden yararlanmak için INVTROZEL1A kupon kodunu kullanmayı unutmayın.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-saimbeyli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu