Volkswagen, Çin’deki mücadelenin ortasında ABD’deki elektrikli araç büyümesine yatırım yapıyor
Dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisi Volkswagen AG, Çin’de azalan pazar payının ortasında elektrikli araçlara (EV) doğru stratejik bir geçiş yaparken zorlu bir pazar ortamıyla karşı karşıya. Alman otomobil üreticisinin ABD’li elektrikli kamyon ve SUV üreticisi Rivian Automotive Inc. şirketine yaptığı 5 milyar dolarlık yatırım, özellikle ABD’de elektrikli araç pazarındaki konumunu güçlendirme çabalarının altını çizdi.
Rivian’a yapılan yatırım, girişimin hisselerinde hızlı bir artışa neden olurken, Volkswagen’in kendi hisselerinde %1,6’lık bir düşüş yaşandı. Bu hamle, Volkswagen’in Rivian ile ortak bir girişim yoluyla yazılım yeteneklerini geliştirmeye yönelik daha geniş bir stratejinin parçası olsa da, bazı analistler arasında maliyetler konusunda endişelere yol açtı.
Volkswagen’in Çin’deki hedefleri arasında 2030 yılına kadar 30’dan fazla yeni elektrikli veya hibrid modelin piyasaya sürülmesi, satışların yaklaşık 4 milyon araca çıkarılması ve %15 pazar payına ulaşılması yer alıyor. Ancak şirketin Mali İşler Müdürü Arno Antlitz, Volkswagen’in kısa vadede Çin’de pazar payı kaybetmeye devam etmeyi beklediğini ve Avrupa’daki konumunu korumaya odaklandığını kabul etti.
Otomobil üreticisinin Çin’de yaşadığı zorluklar, BYD Co Ltd gibi yerli elektrikli araç üreticilerinin yüksek teknolojili, düşük maliyetli modelleriyle önemli bir pazar payı elde etme eğiliminin bir parçası. Volkswagen’in Çin’deki pazar payı 2019’da %19 iken bir önceki yıl %14,5’e düştü.
Buna karşılık Volkswagen, 2030 yılına kadar ABD’deki pazar payını iki kattan fazla artırarak %10’a çıkarmak için agresif bir hedef belirlemiştir. Bu hedef, ABD pazarına 30’dan fazla bataryalı-elektrikli model sunma planlarıyla destekleniyor. Şirket ayrıca, 2026 yılının sonlarında Güney Carolina’da 2 milyar dolarlık yeni bir fabrikada üretilecek olan bir pikap ve bir SUV olmak üzere iki elektrikli modeli piyasaya sürerek tarihi Amerikan Scout markasından da faydalanmayı hedefliyor.
EV portföyüne ek olarak Volkswagen, ikonik Microbus’un elektrikli versiyonu ID. Buzz’ın elektrikli versiyonunu bu yıl içinde piyasaya sürecek. Ayrıca, Volkswagen’in ABD şefi Pablo di Si’nin de belirttiği gibi, yeni benzinli SUV’lar ve potansiyel olarak yeni plug-in hibritler de ufukta görünüyor.
Bu planlara rağmen, yatırımcılar ve analistler arasında, özellikle Toyota Motor Corp, Ford Motor Company ve General Motors Co. gibi hibrid ve SUV pazarlarındaki yerleşik oyuncuların rekabeti göz önüne alındığında, Volkswagen’in iddialı ABD pazar payı hedeflerine ulaşma kabiliyeti konusunda şüphecilik var.
Volkswagen’in ABD’deki stratejisi, kısa bir süre önce Anhui eyaletinde bir elektrikli araç tasarım ve üretim merkezine 2,7 milyar dolarlık bir yatırım yaptığını açıkladığı Çin’deki yaklaşımıyla tezat oluşturuyor. Şirket ayrıca geçtiğimiz Aralık ayında elektrikli araç platformları ve yazılımları konusunda işbirliği yapmak üzere Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng (NYSE:XPEV) Inc’e 700 milyon dolar yatırım yaptı.
Volkswagen hızla gelişen otomotiv ortamına uyum sağlamaya devam ederken, başarısı büyük ölçüde elektrikli araçlara direnç gösteren bir pazarda, özellikle de elektrikli araçların 2023’te tüm araç satışlarının yalnızca %8’ini oluşturduğu ABD’de, tüketiciler arasında yankı uyandıran cazip ürünler sunma becerisine bağlı olacak.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.